Atomic bombs

昨日は八月六日。
広島に核爆弾が落とされた日ですね。
1945.8.6 8:15 HIROSHIMA
http://hpmmuseum.jp/

そして明後日は八月九日。
長崎に核爆弾が落とされた日。
1945.8.9 11:20 NAGASAKI
http://nagasakipeace.jp/

わたし、こころのエネルギーみたいなもんは、粒子になってこの世に残っている気がするんだよね。すごく悲しく辛い気持ちは「辛かったね」って他の気持ちにとんとんされてて影が落ちなくなってるだけで。

A lot of people died.
Sad, sad, sad, sad, sad…..
The mind remains. To that place.

目に見えるなら、いたわり合う心の粒がそこらじゅうにあるのがわかると思う。今もいつも休みなくとんとんされている。そして今が穏やかにこうしてあると想像すると、この世もあの世も、なんと愛しいことか。

I imagine.
That heart and heart talk.
“I love you, I will not forget.”
Like friends. Like parent and child. Like brothers.
Everyone hugs. even now.

きっと、この世とあの世は分かれていなくて今を作っている。
この世あの世、どこにある心へもしあわせを願って、ぎゅうっとする。

Even if one dies, the heart remains.
We make it now. Born in this world, with all heart.


 

 I am against war.
Please do not kill anyone anymore. 
Please live happily.

よろしければコメントを残してください

CAPTCHA


訪問中 :